Over MONO

 

OVER MONO

Onderweg bellen verdubbelt het risico op een ongeval, onderweg een tekst lezen of typen vergroot die kans met factor 6. Het doel van de MONO-campagne is om minder fietsers en automobilisten sociale media te laten gebruiken tijdens het rijden. Dit door te voorkomen dat berichten binnenkomen tijdens het rijden. De campagne richt zich ook op de sociale omgeving – de mensen die verkeersdeelnemers een bericht sturen. Vanuit de gedachte: als je weet dat iemand onderweg is, stuur dan geen berichten. De boodschap van de campagne is: rij zonder afleiding. Rij MONO, ga ongestoord onderweg.

 

 

 

 

 

 

 

 

MONO-ZAKELIJK

MONO richt zich ook op partijen die invloed hebben op wat er op een automobilist af komt tijdens de rit. Zij bepalen de afleiding en verleiding onderweg. Zoek geen contact als je weet dat iemand aan het rijden is. Het is belangrijk dat relevante partijen de MONO-gedachte meenemen in hun keuzes. Daarom richten we ons ook op bedrijven en organisaties.

Ongestoord onderweg zijn is goed voor de verkeersveiligheid én voor jouw organisatie. MONO-zakelijk helpt met het zichtbaar maken van MONO in jouw bedrijf of organisatie. Door de organisatie of bedrijfsvoering zo in te richten dat medewerkers ongestoord onderweg zijn. Kleine acties kunnen al een groot verschil maken. Door MONO rijden actief uit te dragen, zien steeds meer anderen het belang daarvan in.

Hoe meer werkgevers kiezen voor MONO, hoe interessanter het wordt voor verzekeraars en leasemaatschappijen om daarop in te spelen in de vorm van voordelige tarieven en voorwaarden. Daarnaast kun je als werkgever gebruikmaken van in-carsystemen die het MONO rijden kunnen ondersteunen. Op deze systemen stel je alleen de essentiële functies in die voor zo min mogelijk afleiding zorgen. Als meer werkgevers voor deze systemen kiezen dan zullen innovaties sneller gaan en worden slimme systemen bereikbaar voor iedereen.

 

 

 

 

 

 

 

 

'Ik hou van winnen. Dat doe je alleen aan de finish. Dus zorg dat je daar veilig aankomt.'

Tim Coronel, ambassadeur voor MONO-zakelijk

 

 

 

 

 

 
 

 

MONO SLUIT AAN OP WAT ORGANISATIES ZELF BELANGRIJK VINDEN

We hebben organisaties gevraagd wat voor hun de reden is om mee te doen met MONO-zakelijk. Hieruit zijn vijf waardenthema’s gekomen die actueel zijn voor bedrijfsvoeringen van organisaties. Ze komen bijvoorbeeld terug in jaarplannen, of zijn relevant binnen de uitgezette bedrijfskoers. Op die manier kan MONO makkelijk een onderdeel van de bedrijfsstrategie worden.

> Naar de waardenthema's


MONO-ZAKELIJK COMMUNITY

We hebben een community opgezet om een langere termijn beweging in gang te zetten met partijen die verschil kunnen maken door grote of kleine stappen te maken. We stimuleren elkaar om stappen te zetten, inspireren elkaar en wisselen kennis uit. Dat doen we op een laagdrempelige manier zodat een multinational, een groot adviesbureau, maar ook de kleine lokale ondernemer mee kan doen.

Laat als bedrijf actief zien dat je MONO rijden belangrijk vindt. Hang posters op, of vertel het aan klanten en onderaannemers. Op die manier zien steeds meer werkgevers het belang van MONO. Zo houden we met z'n allen Nederland veilig en vitaal.

> Meer over deelnemen

 

Cookie settings