Medewerkers bekoren met mobiliteitsbeleid: tips van KPN en MONO-zakelijk

20-09-2024
83 keer bekeken

Het belang van een bewust mobiliteitsbeleid daalt bij steeds meer organisaties in. Het draagt allereerst bij aan de veiligheid van medewerkers en de kwaliteit van de leefomgeving. Maar een sterk mobiliteitsbeleid vergroot ook de aantrekkingskracht van de werkgever. KPN en MONO-zakelijk delen hoe.

In dit artikel nemen programmadirecteur van MONO-zakelijk, Dirk-Jan de Bruijn en Chief People Officer bij KPN, Hilde Garssen je mee in hoe bewust mobiliteitsbeleid zowel zorgt voor een veiliger, slimmer en duurzamer verkeer als voor blijere medewekers en attractief werkgeverschap.

“We willen alternatieven bieden, met positieve impulsen. De belangrijkste incentive is: hoe duurzamer je reist, hoe beter dat is voor je portemonnee. Zo vergoeden we fietskilometers voor 40 cent en autokilometers voor maar 23 cent. Meer dan duizend medewerkers beschikken inmiddels over een elektrische leasefiets en we hebben een regeling opgezet voor de aanschaf van een fiets vanuit het brutoloon.” Aldus Garssen over het bewust mobiliteitsbeleid bij KPN.

Een dergelijk bewust mobiliteitsbeleid begint volgens MONO-zakelijk bij het stellen van vier vragen. Benieuwd welke en hoe ze jouw organisatie verder opweg helpen? Lees dan snel het hele artikel op PW!

Lees artikel

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen