Athlon: ‘Het begint met inzicht en eigen ervaringen’

4164 keer bekeken

Bij Athlon willen we onze medewerkers zo veilig mogelijk deel laten nemen aan het verkeer. We moeten zelf ervaren hoe we het beste ongestoord kunnen rijden, om onze klanten goed te informeren en adviseren. Verkeersveiligheid is een van onze strategische punten.

Onze aanpak

  • We organiseren kennissessies waarbij medewerkers uitgelegd krijgen op welke manieren ze veiliger aan het verkeer kunnen deelnemen.
  • Tijdens onze Week van de Verkeersveiligheid bespraken we iedere dag hoe we de verkeersveiligheid kunnen verhogen. Met een rijsimulator lieten we medewerkers ervaren dat rijden en bellen niet samengaan.
  • We hebben een online educatieprogramma dat is gericht op bewustwording en herkenning van afleiding in het verkeer.

Dit hebben we bereikt

Medewerkers zijn zich meer bewust van de gevaren op de weg. En we kunnen vanuit onze eigen ervaring aan klanten adviseren wat goede oplossingen zijn. We kunnen bijvoorbeeld praktische apps aanbieden die afleiding in het verkeer tegengaan.

Onze tip!

Soms is het wel nog lastig om de telefoon niet te gebruiken tijdens het rijden. Daarom zijn we gestart met het geven van rijtrainingen, waarbij een instructeur tips geeft om veiliger te rijden. Het begint namelijk met inzicht en eigen ervaring.

DIT ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WAARDETHEMA'S:

Kosten 

Veilig 

Werkgeverschap 

Imago 

 Innovatie

 

DIT IS DE AANPAK VAN

 

 

 

 
 

Heb jij ook een goede ervaring met MONO?

Deel je case > 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen